Jenny, Monika, Ilse en Ineke naar Kenia

Fotoalbums maken in Kenia

Het gaat gebeuren, ook dit jaar gaan we weer foto's maken in een weeshuis voor Stichting Wees de Foto.

In overleg met Wings of Support (een stichting opgezet door KLM Crew) hebben we besloten om naar de St. Michael's Holy Unit Academy te gaan. Deze ligt in de krottenwijk vlakbij Nairobi.

De St. Michael's Holy Unit Academy is een peuter- en kleuterschool, lagere school en voortgezet onderwijs met ongeveer 700 kinderen. Er wordt schoolgeld gevraagd, maar op het moment dat de verzorgers het echt niet kunnen betalen worden de kinderen niet naar huis gestuurd. Op de school zitten ongeveer 120 wezen die in de nabije omgeving worden opgevangen. Ongeveer 15 kinderen worden in de school opgevangen. De school is in erg slechte staat en er zijn erg veel uitdagingen (een Keniaan spreekt nooit over problemen). De begane grond bestaat deels uit stenen en in sommige ruimten waan je je in een grot enhet is er vochtig en donker. De eerste verdieping bestaat uit golfplaten, die je met een gammele trap bereikt. De lokalen zijn donker.

Na een leuk telefoongesprek met de projectcoordinator van Wings of Support, waren we allemaal helemaal enthousiast over dit project. We willen ons dan ook graag inzetten om voor deze 120 weeskinderen een fotoboekje te maken. We zijn nu nog bezig met de precieze invulling, maar we weten in ieder geval al dat we op 13 maart zullen vertrekken. We zullen een week daar blijven en de foto's maken, daarna hopelijk nog een safari van een dag en dan met de foto's terug naar Nederland. Daar gaan we mensen zoeken die ons willen helpen met het versieren van de fotoalbums, want als we ze alle 120 zelf gaan maken, zijn we over een jaar nog niet klaar. Dus als jullie het leuk vinden om hier aan mee te werken dan horen wij dat graag.Als alles klaar is, gaan we het weer versturen naar Kenia.

De omstandigheden in deze school zullen heel anders zijn dan wat we in Zuid Afrika en Peru hebben gezien. De kinderen hebben het hier een stuk slechter en de leefomstandigheden zijn ook een stuk beroerder. William (het hoofd van de school) is overtuigend als hij zegt dat wat ze nu het hardst nodig hebben, praktijkmaterialen zijn voor de kinderen die moeten afstuderen, want ze kunnen nu voor dat onderdeel geen examen doen. De spullen zullen na gebruik veilig worden opgeborgen in kastenin de opslagruimte.Wings of Support zet zich in om dit voor elkaar te krijgen, maar we willen hier graag een bijdrage in doen. Maar hiervoor hebben we ook jullie hulp nodig!!!!

We weten dat de grote inzamelingsactie voor Haiti nog maar net achter ons ligt, maar we zouden het heel fijn vinden als jullie ook een bijdrage zouden willen doen voor deze school. Alle beetjes helpen. Als je een donatie wilt doen, kan je een mailtje sturen naar ilse.struik@quicknet.nl. Zij zal dan het bankrekeningnummer doorgeven waar je het geld op over kan maken.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie bijdragen. Onze avonturen kan je volgen op dit blog. Al weten we niet of we daar ook verbinding kunnen maken, maar we houden jullie op de hoogte.

Groetjes

Jenny, Monika en Ilse

Jan van Beijnhem (voorzitter Wees de Foto)

Hallo Jenny, Ilse en Monika,

Veel plezier met de voorbereidingen en een hele goede reis! We zullen jullie op de voet volgen en hebben er alle vertrouwen in dat ook dit weer een gewelde reis gaat worden.

Groeten, Jan

Reinier Besemer

Wederom een geweldig initiatief! Succes in Kenia.

Anita & Henk

Weer een mooie actie.
Veel suc6 met de vele voorbereidingen!

Bouke en Dora Draaisma.

Wij als ouders van Ineke,wensen jullie allen veel sukses met deze aktie!! Mogen wij ook zeggen,dat we trots zijn op onze dochter,die met heel haar hart mee werkt aan dit programma.Wij blijven e.e.a. nauwgezet volgen.Groeten uit Groningen.