Jenny, Monika, Ilse en Ineke naar Kenia

NOg een kleine update en wat foto's

Ondanks dat het nog niet zo lang geleden is, toch nog even een update, zodat jullie ook nog foto's kunnen zien. Dat was de vorige keer nie thelemaal gelukt, dus hopelijk lukt het nu.
We hebben de afgelopen dagen alweer genoeg mee gemaakt.

Zo hadden we een jongen waarvan zijn schoenen er niet meer uitzagen en die vroeg of we geen schoenen voor hem hadden. Hij vroeg dit echt uit een wanhoopspoging en ik kan je verteleln het is niet makkelijk om dan te zeggen dat je niets kan doen.

We maken ook heel veel mooie dingen mee. Zo hebben we gisteren een klas met alleen maar meiden gefotografeerd. Geweldige klas met geweldige meiden. Zij waren ook wat ouder (rond de 16 jaar), dus daar kwamen ook wat meer verhalen uit. Ze wilden van alles weten. En ze waren niet bij ons weg te slaan. Een van die meiden bleek filmster te willen worden en aangezien wij de filmcamera mee hadden, zouden we wel even een filmpje van ze maken in de pauze. Het resultaat was dat het hele veld vol stond met ouderen en jongeren kinderen die allemaal aan het zingen waren, heel mooi moment. Wat dan wel weer moeilijk is, is dat er 1 van die meiden aan de kant stond en niet mee zong en danste. Ineke vroeg waarom niet en toen bleek dat ze geen geld voor eten had en dus niets gegeten had. Ze wilde niet mee doen, omdat ze bang was om flauw te vallen. Heel moelijk om zo iets te horen. Dus Ineke heeft haar stiekem een muffin gegeven die wij toch te droog vonden.

Verder hebben we vandaag ook nog een filmpje gemaakt van een jongen die graag zanger wilde worden en naar Nederland wilde komen om daar te zingen. WE hebben aangeboden een liedje van hem op te nemen en in NL te laten zien. Het was in ieder geval weer garantie voor een brok in onze kelen, want hij begon te zingen dat hij ons nog een keer wilde ontmoeten.

Zo hebben we nog heel veel meer verhalen, die we hopelijk jullie allemaal nog in Nederland kunnen vertellen. We vermaken ons in ieder geval nog uitstekend en zijn blij dat we vandaag op tijd weg waren, zodat we ook nog even in de zon konden zitten.

Wel hebben we gisteren nog een moeilijke dag gehad. Jenny heeft uiteindelijk toch besloten om naar Nederland terug te gaan, omdat het erg slecht ging met haar moeder.

Liefs uit Kenia!